Συμβουλές

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ "ΠΡΩΤΑΡΗΔΕΣ"

Οι συμβουλές αυτές απευθύνονται περισσότερο για τους «πρωτάρηδες» του Affiliate Marketing. Στην πλειοψηφία τους είναι γνωστές συμβουλές και δεν θα λέγαμε ότι υπάρχει ένα μόνο μυστικό επιτυχίας, εκτός από την «Σκληρή Δουλειά».

1. Επιλέξτε αρχικά ένα θέμα που γνωρίζετε. Η πιο συχνή ερώτηση για όσους ξεκινάνε να ασχολούνται με το Affiliate Marketing είναι «Με τι να ξεκινήσω;» Η απάντηση είναι με αυτό που γνωρίζετε καλύτερα. Μπορεί έτσι να μην κερδίσετε τα περισσότερα χρήματα αλλά σίγουρα θα σας βοηθήσει στο να ξεκινήσετε να ασχολείστε με κάτι που σας αρέσει. Έτσι θα προσθέσετε τις δικές σας απόψεις και γνώμες, με αποτέλεσμα να μην είναι βαρετό για εσάς και να μην το βλέπετε σαν αγγαρεία. Ξεκινήστε λοιπόν στην αρχή με αυτό που σας αρέσει περισσότερο!

2. Banners, Banners, και άλλα Banners. Εάν η επιτυχία στο affiliate marketing μπορούσε να επιτευχθεί μόνο βάζοντας banners σε σελίδες στο Internet τότε όλοι θα είχαν γίνει πλούσιοι. Ένα site που είναι γεμάτο με banner δεξιά και αριστερά, όχι μόνο αποτρέπει τον χρήστη να πατήσει πάνω στα banner αλλά το αισθητικό αποτέλεσμα που προκύπτει είναι πολύ άσχημο. Για αυτό προσοχή στην χρήση των Banners.

3. Δεν υπάρχει «Καλύτερη» Καμπάνια. Κάποιοι άνθρωποι μπορεί να βγάλουν αρκετά χρήματα με κάποια καμπάνια με την οποία κάποιοι άλλοι δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν χρήματα. Στην αρχή ξεκινήστε με κάποια καμπάνια που να ταιριάζει στο site σας και με τους επισκέπτες σας. Εάν δείτε ότι δεν φέρνει αποτελέσματα, είναι πολύ απλό να αλλάξτε λινκ επιλέγοντας κάποια άλλη καμπάνια του δικτύου και δοκιμάζοντας την απόδοσή της.

4. Τί είναι τα Content Sites? Μπορεί να έχετε ακούσει αρκετές φορές την λέξη Content Site. Είναι Sites που παρέχουν εκπαιδευτικό ή θεματικό περιεχόμενο για προϊόντα που προωθούν, συνήθως και με μια προσωπική ματιά. Αυτά τα site είναι πιο εύκολο να τα δημιουργήσετε όταν γνωρίζετε το προϊον ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να δημιουργήσετε περιεχόμενο. Συχνά υπάρχει υποστήριξη από τον Διαφημιζόμενο ο οποίος παρέχει αυτό το υλικό. Βέβαια, ο στόχος και εδώ είναι οι επισκέπτες του site να πατήσουν πάνω στα λινκ και να μεταφερθούν στο κατάστημα του διαφημιζόμενου ώστε να προβούν σε αγορά ή εγγραφή ανάλογα με την καμπάνια.

5. Site που παρέχουν μόνο πληροφορίες. Αυτά τα site παρουσιάζουν μόνο τις πληροφορίες του προϊόντος, όπως εικόνες, περιγραφές και τιμές, χωρίς να θέλουν να εκπαιδεύσουν τον επισκέπτη. Ο στόχος είναι ο επισκέπτης να ολοκληρώσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα την επιθυμητή κίνηση. Συνήθως χρειάζονται και κάποιες προχωρημένες προγραμματιστικές γνώσεις για να δημιουργηθούν σελίδες από αυτά τα Data Feeds. Ένα παράδειγμα είναι τα site που παρουσιάζουν αυτόματα τις προσφορές από deal sites.

6. Δημιουργία του πρώτο σας site/ blog. Εάν δεν έχετε προγραμματιστικές γνώσεις δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Υπάρχουν πολλά site που σας βοηθούν να δημιουργήσετε εύκολα και δωρεάν, βήμα-βήμα το πρώτο σας site ή blog, όπως το Blogger και το Wordpress.

7. Αγοράζοντας ένα domain. Εάν θέλετε ένα δικό σας domain, θα πρέπει να αποφασίσετε αρχικά τί ακριβώς θέλετε, να ελέγξετε ότι δεν το έχει καταχωρήσει κάποιος άλλος και να το κλείσετε στο όνομά σας. Όταν θα ψάχνετε το όνομα του domain σας, θα πρέπει να σκεφτείτε τί θέλετε να προωθήσετε. Μήν αγοράσετε πρώτα το domain και μετά ψάξετε να βρείτε τί να προωθήσετε. Είναι προτιμότερο να αποφασίσετε τί θέλετε να προωθήσετε και ύστερα να βρείτε ένα ταιριαστό domain name.

8. Δουλέψτε για αυτό. Αν και ο απώτερος στόχος κάθε affiliate είναι να μην χρειάζεται να κάνει τίποτα και να αυτοματοποιήσει την διαδικασία, ειδικά στην αρχή, θα χρειαστεί πολλή δουλειά. Θα χρειαστεί να αφιερώσετε χρόνο στην δημιουργία των γραφικών, να γράφετε ενημερώσεις, να διαβάζετε τα στατιστικά σας, να ψάχνετε βελτιώσεις κλπ . Χρειάζεται επιμονή, προσπάθεια και υπομονή για να δείτε τα αποτελέσματα που θέλετε. Μην εγκαταλείψετε εάν δεν δείτε άμεσα αποτελέσματα, αλλά ξαναπροσπαθήστε με κάτι διαφορετικό ίσως, όπως με ένα νέο site ή διαφορετικές καμπάνιες.

9. Εκπαιδευτείτε. Η εκπαίδευση είναι πάρα πολύ σημαντική στο τομέα του affiliate marketing. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να μάθετε: ξεκινώντας από τα βασικά του HTML, μέχρι να χειρίζεστε τα feeds, να δημιουργείτε custom links, ή ακόμα να βρίσκετε μια ευκαιρία που ίσως κάποιος δεν έχει δεί, ώστε να προωθήσετε με επιτυχία τις καμπάνιες που θέλετε.

10. Το επόμενο βήμα. Μόλις έχετε το πρώτο site σας και κερδίζετε χρήματα από αυτό, είναι η στιγμή να ξεκινήσετε να επεκτείνεστε. Αρχίστε ένα νέο project το οποίο πιστεύετε ότι θα καλύψει μια ανάγκη. Εννοείτε μην αφήσετε το πρώτο σας site, να το συντηρείτε και να κάνετε ό,τι χρειάζεται. Όταν θα αναζητείτε άλλους τομείς να δραστηριοποιηθείτε, δεν είναι αναγκαστικό να πάτε εκεί που βλέπετε ότι εκείνη την στιγμή άλλοι affiliates κερδίζουν χρήματα. Μπορεί να είναι μια κορεσμένη αγορά. Μήν παραβλέπετε κάποιες μικρές αγορές που μπορεί να μην έχουν πάρα πολύ κίνηση εκείνη την στιγμή αλλά μπορεί να είναι μια ειδική αγορά που να καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες. Σε αυτές τις αγορές μπορείτε να κερδίσετε πιο γρήγορα- περισσότερα χρήματα σε σχέση με άλλες αγορές που υπάρχουν πιο πολλοί «παίκτες».

πηγή: Clickbanner.gr


10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΕ AFFILIATE ΑΡΘΡΑ

Υπάρχουν πολλές μέθοδοι για να αυξήστε τους στοχευμένους επισκέπτες του site σας. Μία μέθοδος που συχνά ξεχνιέται είναι να γράφει κανείς affiliate άρθρα. Εδώ θα σας δώσουμε μικρές συμβουλές για να γράφετε τέτοιου είδους άρθρα και να πετυχαίνετε τους στόχους σας.

1.    Μην προσπαθείτε να γράψετε το τέλειο άρθρο. Συχνά, όταν κάποιος γράφει affiliate άρθρα, περνάει πολύ χρόνο για να σκεφτεί τον τρόπο και την διαδικασία σαν να πρόκειται να γράψει Σαίξπιρ. Δεν χρειάζεται να είστε φιλόλογος για να γράψετε ένα τέλειο affiliate άρθρο. Αυτό που χρειάζεται είναι να γράψετε με έναν τρόπο που να έχει ενδιαφέρον και να δίνει πληροφορίες.

2.   Σιγουρευτείτε ότι οι λέξεις κλειδιά εμφανίζονται συχνά στο άρθρο. Το ιδανικό είναι να υπάρχει η πιό σημαντική λέξη κλειδί στον τίτλο, στην 1η παράγραφο και στην τελευταία. Βέβαια, προσοχή να μην το παρακάνετε γιατί δεν θα έχετε το σωστό αποτέλεσμα στις μηχανές αναζήτησης.

3.    Σιγουρευτείτε ότι στο άρθρο προτρέπετε τον αναγνώστη να κάνει μια ενέργεια. Στο τέλος του άρθρου θα πρέπει να τον προτρέπετε να μεταφερθεί σε μια άλλη σελίδα για περισσότερες πληροφορίες. Αυτή θα είναι η σελίδα του διαφημιζόμενου. Εκεί δηλαδή που θέλετε να κάνει την ενέργεια(πώληση/εγγραφή) ο αναγνώστης.

4.    Το άρθρο σας πρέπει να έχει πολλές πληροφορίες. Θα πρέπει ο αναγνώστης να νιώθει ότι μαθαίνει κάτι από αυτό το άρθρο ώστε να συνεχίσει να το διαβάζει και να κάνει και την επιθυμητή ενέργεια.

5.    Μην γράφετε "γράμμα πωλήσεων". Μην είναι πολύ εμφανές ότι θέλετε να του πουλήσετε κάτι. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τον πρώτο ενικό ( Εσύ) αλλά να φαίνεται ότι απευθύνεστε σε ένα ευρύ κοινό.

6.    Οι προτάσεις σας να είναι σύντομες και περιεκτικές. Οι σύντομες προτάσεις είναι πολύ πιο αποτελεσματικές. Η κάθε πρόταση θα πρέπει να περιέχει περίπου 20 λέξεις.

7.    Μην χρησιμοποιείται βαρύγδουπες και μεγαλοπρεπείς λέξεις. Το κείμενο θα πρέπει να είναι απλό και στοχευμένο. Εάν κάποιος αναγνώστης διαβάσει μια άγνωστη λέξη θα φύγει. Και μην ξεχνάτε ότι ο αναγνώστης θα πρέπει να διαβάσει όλο το άρθρο για να πατήσει το affiliate link που θέλετε.

8.    Χρησιμοποιήστε αρίθμηση και κουκκίδες. Το κείμενο πρέπει να είναι οργανωμένο και καθαρό. Οι παράγραφοι πρέπει να είναι σύντομοι. Ένα κόλπο είναι όταν έχετε τελειώσει το άρθρο, μισοκλείστε τα μάτια σας και δείτε το κείμενο. Υπάρχει μια μεγάλη παράγραφος που δεν θέλετε? Κάντε την δύο παραγράφους! Έτσι το κείμενο θα φαίνεται καλύτερο.

9.    Εάν μπορείτε δώστε παραδείγματα και αληθινές ιστορίες. Έτσι εμπλουτίζετε το κείμενο και βοηθάτε τον αναγνώστη με την ροή του κειμένου.

10.  Μην ξεχνάτε ότι ο τρόπος που διαβάζει κανείς σε μια οθόνη διαφέρει από αυτόν του τυπωμένου χαρτιού. Σε μια οθόνη θέλουμε να δούμε την σημαντική πληροφορία αμέσως. Σκεφτείτε τον εαυτό σας όταν βλέπει ένα μονοκόμματο κείμενο στο Internet. Εάν όμως ήταν οργανωμένο σε παραγράφους με αρίθμηση θα ήταν ευχάριστο και ξεκούραστο!

πηγή: Clickbanner.gr

Πως θα βγάλω λεφτά 

Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει διαβάζοντας όλα τα success stories του εξωτερικού, είναι ένα: Μπορεί κανείς να βγάλει χρήματα από το Affiliate Marketing στην Ελλάδα; Σε συνολικά 3 posts θα δούμε ποιά είδη affiliate είναι εκείνα που σε αυτή τη φάση έχουν περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα και ποιά είναι τα βασικά “do's and don'ts” για να ξεκινήσετε.
ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1η: “Έχω ήδη ένα blog/site/portal/forum”.

Κοιτάζοντας τα είδη affiliates στο εξωτερικό στο προηγούμενο post, η κατηγορία blogs/portals παρουσιάστηκε τελευταία και αυτό γιατί είναι η μικρότερη σε volume άρα και revenue. Είναι αλήθεια ότι εδώ δεν βρίσκουμε τον “καθαρό” affiliate, εκείνον που συχνά είναι επαγγελματίας και δεν είναι αυτή η κατηγορία από την οποία θα πρέπει να περιμένει κανείς τα μεγαλύτερα κέρδη (για εσάς που θέλετε να πλουτίσετε, υπομονή μέχρι τα επόμενα posts!). Παρόλα αυτά, δεν παύει το affiliate marketing να είναι ένας καλός τρόπος να κερδίσετε ένα extra εισόδημα μέσα από την υπάρχουσα σελίδα σας. Αν λοιπόν είστε σε αυτή την κατηγορία, θα πρέπει να έχετε υπόψιν ότι το Affiliate:

ΜΠΟΡΕΙ να φέρει extra εισόδημα

Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τον αδιάθετο διαφημιστικό χώρο σας προωθώντας brands και εταιρείες στις οποίες τα μικρότερα sites ίσως δεν θα είχαν πρόσβαση. Ακόμα όμως και τα μεγαλύτερα portals κάποιες στιγμές έχουν ανεκμετάλλευτο διαφημιστικό χώρο είτε λόγω μειωμένης ζήτησης είτε επειδή ο χώρος αυτός δεν είναι αρκετά μεγάλος για την τοποθέτηση banners. Στην τελευταία αυτή περίπτωση μπορείτε πολύ απλά να τοποθετήσετε text links σε μορφή προτάσεων ή ότι άλλο τρόπο θέλετε. Αυτή η ευελιξία είναι και η ομορφιά του affiliate.

ΔΕΝ θα σας κάνει πλούσιο (κατά πάσα πιθανότητα)

Μην περιμένετε να πλουτίσετε απλά τοποθετώντας affiliate banners στη σελίδα σας. Ο βαθμός της επιτυχίας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως η επισκεψιμότητα του site, η σχετικότητα των διαφημίσεων με το περιεχόμενο, η τοποθέτηση των banners και των links κ.α. Θα χρειαστεί να πειραματιστείτε δοκιμάζοντας πολλούς συνδυασμούς και να περιμένετε κάποιο καιρό πριν δείτε αποτελέσματα. Κατά πάσα πιθανότητα πάντως, όταν μιλάμε καθαρά για banners, μια CPM καμπάνια ή ακόμα και το Adsense, θα μας αποφέρουν μεγαλύτερα κέρδη.

ΜΠΟΡΕΙ να προσθέσει added value

Εκτός από απλή διαφήμιση, το affiliate μπορεί να προσθέσει value στη σελίδα σας, μέσα από μία καινούργια υπηρεσία. Για παράδειγμα, ένα blog γενικού ενδιαφέροντος ή ένα portal, μπορεί να ξεκινήσει μια κατηγορία “Διακοπές” ή “Ταξίδια” και εκτός από κάποια άρθρα και ιδέες να προσφέρει τη δυνατότητα αναζήτησης πτήσεων και εισιτηρίων μέσα από ένα affiliate search widget. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγετε να παραφορτώσετε το site σας με διαφημίσεις, προσθέτετε αξία σε αυτό που κάνετε και ταυτόχρονα κερδίζετε χρήματα! Σε δεύτερη φάση, μπορείτε ακόμα και να χρησιμοποιήσετε τις νέες σελίδες/υπηρεσίες που δημιουργήσατε για να προσελκύσετε επιπλέον παραδοσιακή/display διαφήμιση, αυξάνοντας τα κέρδη σας ακόμα περισσότερο.

Συμπερασματικά, μερικά DON'Ts για να αποφύγετε και DOs για να ακολουθήσετε:

> Μην τοποθετήσετε απλά ένα banner στο τέλος της σελίδας περιμένοντας να δουλέψει
> Μην αντικαταστήσετε το Adsense
> Μην αντιμετωπίζετε το affiliate απλά σαν ένα banner campaign
> Εκμεταλλευτείτε τον αδιάθετο χώρο στο site σας
> Έχετε υπομονή και επιμονή για να δείτε τα αποτελέσματα
> Δοκιμάστε συνδυασμούς banners και textlinks σε διάφορες σελίδες
> Δημιουργήστε νέες υπηρεσίες και περιεχόμενο και προσθέστε αξία στο site σας
> Συνδυάστε τα brands των διαφημιζομένων με το περιεχόμενο του site και το κοινό σας

Εδώ θα ασχοληθούμε με την 2η και κυριότερη κατηγορία affiliates. Μιλάμε για ανθρώπους που έχουν κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις προγραμματισμού (αν και πλέον μέσω μιας πλατφόρμας όπως π.χ. το Wordpress ούτε αυτό είναι απολύτως απαραίτητο) αλλά και τη διάθεση και το χρόνο να κάνουν μια σοβαρή προσπάθεια δημιουργώντας συγκεκριμένα affiliate sites:

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2η: “Θέλω να δημιουργήσω affiliate sites”.

Όταν λέμε “affiliate site” εννοούμε ιστοσελίδες οι οποίες έχουν κατασκευαστεί με κύριο στόχο τα κέρδη μέσω affiliate marketing. Όπως είδαμε και σε προηγούμενο post σχετικά με τα κυριότερα είδη affiliates του εξωτερικού, αν κανείς ενδιαφέρεται να στήσει εκ νέου ένα affiliate site, στην ουσία έχει τις εξής επιλογές:
- Price comparison / Aggregators
- Incentive sites (cashback ή voucher codes)
- Product review sites
- Content sites

Προφανώς τα πρώτα 3 είδη είναι τα πιο γνωστά, με παραδείγματα όπως το MoneySupermarket και το Cnet. Είναι όμως και τα δυσκολότερα να δημιουργήσει κανείς, γιατί πλέον μιλάμε για το στήσιμο μιας επιχείρησης, το σχεδιασμό μιας πολύ καλής, μελετημένης και λειτουργικής σελίδας και σημαντική επένδυση σε εργατοώρες. Η κυριότερη όμως προυπόθεση για το στήσιμο κάποιου από τα 3 πρώτα είδη, είναι η ύπαρξη αρκετών affiliate προγραμμάτων από την πλευρά των καταστημάτων. Αν π.χ. θέλει κανείς να δημιουργήσει μια σελίδα σύγκρισης τιμών θα πρέπει να παρουσιάσει όσο το δυνατόν περισσότερα προιόντα από όσο το δυνατόν περισσότερα καταστήματα. Αν λοιπόν μόνο 1 ή 2 καταστήματα διαθέτουν affiliate πρόγραμμα (είτε δικό τους είτε μέσω δικτύου) ο affiliate έχει τις εξής επιλογές: Είτε θα παρουσιάσει όλα τα προιόντα κερδίζοντας προμήθεια μόνο από εκείνα τα καστήματα που έχουν affiliate, είτε θα παρουσιάσει μόνο εκείνα τα προιόντα με αποτέλεσμα η σελίδα του να είναι ελλιπής. Καθώς λοιπόν το affiliate στην Ελλάδα τώρα μόλις ξεκινάει, προς το παρόν θα ασχοληθούμε μόνο με την τελευταία περίπτωση, τη δημιουργία δηλαδή content affiliate site. Η περίπτωση αυτή θεωρούμε προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα τη δεδομένη στιγμή στην ελληνική αγορά καθώς και ευκαιρία για μεγάλα κέρδη.

Τα content sites είναι σελίδες οι οποίες αναφέρονται σε συγκεκριμένα προιόντα ή κατηγορία προιόντων και το βασικό χαρακτηριστικό τους είναι πως παρέχουν στους επισκέπτες content, δηλαδή περιεχόμενο. Για αυτόν ακριβώς το λόγο, τα content sites συνήθως τα «αγαπάει» πολύ το Google εμφανίζοντάς τα ψηλά στις σελίδες αποτελεσμάτων. Το σκεπτικό πίσω από τις σελίδες αυτές είναι απλό: Ο κόσμος χρησιμοποιεί το Internet για την ανεύρεση πληροφοριών σχετικά με ένα θέμα, προϊόν ή υπηρεσία που τον ενδιαφέρει. Κάνοντας μία γρήγορη αναζήτηση στο Google θα βρει sites που μιλάνε για το συγκεκριμένο θέμα και λογικό είναι ο ίδιος να σταθεί σε ένα site που προσφέρει μια πληροφόρηση, δίνει κάποιες εξηγήσεις, λύνει απορίες, προσφέρει συμβουλές κλπ. Μέσα από το site ο επισκέπτης θα πάρει την πληροφορία που τον ενδιαφέρει και το επόμενο λογικό βήμα θα είναι να κάνει κλικ σε κάποιο από τα affiliate links που εμφανίζονται στο site για να προχωρήσει στην αγορά.

Μερικά πολύ έξυπνα και διαφορετικά μεταξύ τους παραδείγματα του εξωτερικού είναι τα εξής:

- OSOYOU: Ένας συνδυασμός fashion blog, portal, community και eshop σε ένα. Με θέμα τη μόδα, προσφέρει άρθρα και παρουσιάσεις γύρω από τη μόδα, τη δυνατότητα δημιουργία προφίλ, σύγκρισης προϊόντων και πολλά άλλα. Προσέξτε πως όλα τα links είναι affiliate links τα οποία σε μεταφέρουν στο κατάστημα για να πραγματοποιήσεις την αγορά σου!

- AllKids: Ένα απλό portal με θέματα για τους γονείς καθώς και ιδέες για το παιδικό δωμάτιο, ρούχα κλπ. Όλα με affiliate links φυσικά!

- Purseblog: Ένα πολύ απλό και στοχευμένο affiliate site, σε μορφή blog. Το θέμα είναι ένα: Designer τσάντες. Όλα τα links οδηγούν σε καταστήματα για τις αγορές από τις οποίες το site κερδίζει προμήθεια.

- My Deco: Μία ομολογουμένως περίπλοκη εφαρμογή η οποία όμως προσφέρει μία μοναδική υπηρεσία στους χρήστες. Αντί να παρουσιάζει απλά σε μορφή καταλόγου προιόντα διακόσμησης από διάφορα μαγαζιά, σου δίνει τη δυνατότητα να φτιάξεις το δικό σου virtual δωμάτιο, να επιλέξεις έπιπλα, να δοκιμάσεις χρωματικούς συνδυασμούς και φυσικά να ακολουθήσεις τα affiliate links για να δεις από που μπορείς να αγοράσεις όλα αυτά τα υπέροχα αντικείμενα που επέλεξες. Εκτός αυτού, η σελίδα έχει πολύ καλό μοναδικό περιεχόμενο, με συμβουλές διακόσμησης, άρθρα και ιδέες.

- Bonsaistore: Ακόμα και ένα εντελώς niche προιόν, όπως τα δέντρα bonsai, μπορεί να αποτελέσει το θέμα ενός site περιεχομένου. Όποιος ενδιαφέρεται να αγοράσει bonsai σίγουρα θα ενδιαφερθεί για τις πληροφορίες που δίνει το site και θα ακολουθήσει στη συνέχεια τα links που παρουσιάζονται.

Γιατί θα βγάλετε χρήματα δημιουργώντας ένα content site?

1. Το timing στην ελληνική αγορά είναι ιδανικό. Από πλευράς περιεχομένου, το ελληνικό Internet δυστυχώς (ή ευτυχώς) πάσχει. Αυτό σημαίνει πως μπορεί εύκολα κανείς δημιουργώντας μία σελίδα ακόμα και σε έναν θεωρητικά ανταγωνιστικό κλάδο όπως το travel, να βρεθεί (με ένα καλό περιεχόμενο) στα πρώτα αποτελέσματα του Google.

2. Στο content site κάνεις preselling. Τα conversion rates από ένα content site δεν μπορούν να συγκριθούν με αντίστοιχα στατιστικά Adsense ή affiliate banners σε μη σχετικές σελίδες. Ο επισκέπτης έχει βρεθεί στη σελίδα αυτή γιατί ήδη ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο προιόν. Στη συνέχεια διαβάζει πληροφορίες που τον βοηθάνε ακόμα περισσότερο να πάρει μια απόφαση και είναι ένα πολύ «ζεστό prospect».

3. Δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις. Ακόμα και πάνω σε free Wordpress πλατφόρμα, μπορεί κανείς να στήσει τέτοια affiliate sites, χωρίς να έχει ειδικές γνώσεις προγραμματισμού. Σας συστήνουμε να διαβάσετε ένα πολύ χρήσιμο άρθρο για το πως να στήσετε affiliate sites σε Wordpress στο εξαιρετικό blog του Kieron Donoghue.

Η 3η αυτή κατηγορία, είναι λίγο πιο εξειδικευμένη, με την έννοια πως αναφέρεται σε ανθρώπους που έχουν μέτριες έως πολύ καλές γνώσεις Google Adwords. Συνήθως μιλάμε για ανθρώπους που έχουν εμπειρία στο Paid Search και όχι απλά για κάποιον που γνωρίζει πως να στήσει μια καμπάνια στο Adwords. Ακόμα όμως και οι τελευταίοι, διαβάζοντας αυτό και άλλα posts του blog μας θα μπορέσουν να μάθουν τα βασικά για το πως μπορεί να βγάλει κανείς χρήματα ως PPC affiliate.

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3η: “Έχω γνώσεις Google Adwords / Paid Search Marketing”.

Ο ευρέως γνωστός ως «PPC affiliate» στο εξωτερικό, είναι εκείνος που επιλέγει την κατάλληλη affiliate καμπάνια μέσα από ένα δίκτυο σαν το Linkwise Affiliate Network, στη συνέχεια στήνει μία Adwords καμπάνια για το διαφημιζόμενο αυτό και την τρέχει πληρώνοντας ο ίδιος το Google με βάση τα clicks που παίρνουν οι διαφημίσεις του (Pay per Click). Στη συνέχεια όταν οι χρήστες οι οποίοι θα βρεθούν στο site του διαφημιζόμενου μέσω των διαφημίσεών του, πραγματοποιήσουν μία αγορά, ο affiliate κερδίζει την αντίστοιχη προμήθεια. Σκοπός λοιπόν είναι ο affiliate να κερδίζει περισσότερα χρήματα από τις προμήθειες από ότι ξοδεύει στο Google, έτσι ώστε να έχει κέρδος.

Οι PPC affiliates, στην ώριμη πια αγορά της Αγγλίας και των ΗΠΑ, αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του Affiliate Marketing. Οι διάφορες έρευνες του Econsultancy τοποθετούν το PPC affiliate από 36% έως 59% του συνόλου των πωλήσεων που προκύπτουν μέσω Affiliate Marketing. Αν αναλογιστούμε πως η συνολική αξία του Affiliate στη Μ. Βρετανία το 2008 έφτασε τα £3,8 δις σε πωλήσεις και τα £227 εκ σε προμήθειες που πληρώθηκαν στους affiliates, καταλαβαίνουμε πως τα ποσά είναι σεβαστά.

Πώς όμως επιλέγει κανείς αρχικά τη σωστή καμπάνια και αφού την έχει επιλέξει πως δημιουργεί μία κερδοφόρα για εκείνον PPC καμπάνια στο Google;

Τα 5 ΒΑΣΙΚΑ ΒΗΜΑΤΑ είναι τα εξής:
1. Επιλογή affiliate καμπάνιας

Όταν μιλάμε για PPC η κυριότερη παράμετρος που πρέπει να εξετάσει ο affiliate όταν επιλέγει ποιά καμπάνια θα προωθήσει είναι η απόδοση δηλαδή η προμήθεια που δίνει ο συγκεκριμένος διαφημιζόμενος για κάθε πώληση. Θα είναι πολύ δύσκολο να δημιουργήσετε μια θετική σε ROI (Return on Investment) καμπάνια, αν η προμήθεια είναι πολύ χαμηλή. Πρέπει όμως να συνυπολογίσετε, όχι μόνο πόσο μεγάλο είναι το ποσοστό της προμήθειας, αλλά επίσης ενδεικτικά:

- Ποιό είναι το μέσο ύψος παραγγελίας; Αν προτιμάτε τα προϊόντα μεγάλης αξίας, η προμήθεια ως ποσό θα είναι μεγαλύτερη αν υπολογίζεται ως ποσοστό επί της αξίας πώλησης.

- Ποιό είναι το αναμενόμενο conversion rate;

- Με βάση τη φύση του προϊόντος αλλά και το site του διαφημιζόμενου, πόσο μεγάλο “leakage” θα έχουμε σε τηλεφωνικές παραγγελίες;

Επίσης, με βάση τους όρους της καμπάνιας ο affiliate θα πρέπει να προσέξει αν ο διαφημιζόμενος επιτρέπει καταρχήν την προβολή μέσω PPC και αν ναι, αν επιτρέπει να χρησιμοποιείται το URL του ως Display URL για τις διαφημίσεις. Αν όχι, τότε ο affiliate δεν μπορεί να στέλνει τους χρήστες απευθείας στον διαφημιζόμενο και θα πρέπει να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό landing page σε μια δική του σελίδα στην οποία θα έχει πληροφορίες και link για τον διαφημιζόμενο. Έτσι όμως το Clickthrough μειώνεται αισθητά. Θα πρέπει λοιπόν να προτιμώνται καμπάνιες που επιτρέπουν τη χρήση του URL, χωρίς όμως να αποκλείονται και οι άλλες αν έχουν άλλα πλεονεκτήματα.
2. Έρευνα ανταγωνισμού & keyword research

Το δεύτερο βήμα είναι ίσως και το σημαντικότερο. Ο affiliate θα πρέπει να κάνει έρευνα για να δει καταρχάς ποιός είναι ο ανταγωνισμός στον κλάδο και στα keywords που θα χρησιμοποιήσει. Ας υποθέσουμε πως έχει επιλέξει να προωθήσει ένα κατάστημα με ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά είδη. Θα πρέπει να κάνει πρώτα πρώτα μερικές αναζητήσεις στο Google χρησιμοποιώντας σχετικά keywords (π.χ. laptop, PC, συγκεκριμένες μάρκες και μοντέλα κλπ) για να δει σε πρώτη φάση πόσους και ποιούς ανταγωνιστές έχει σε επίπεδο Paid Search, ποιά άλλα sponsored links εμφανίζονται δηλαδή. Αν μιλάμε για μια πολύ κορεσμένη αγορά (π.χ. travel στη Μ. Βρετανία), τότε πολύ γρήγορα ο affiliate θα καταλάβει πως για να βρεθεί στα πρώτα αποτελέσματα των διαφημίσεων, θα πρέπει κατά πάσα πιθανότητα να ξοδέψει αρκετά χρήματα και ίσως να μην καταφέρει ποτέ να βγάλει κέρδος. Ευτυχώς προς το παρόν, στην Ελλάδα τέτοιες αγορές ακόμα δεν υπάρχουν. Υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης ακόμα και σε θεωρητικά πολύ δημοφιλείς κλάδους, όπως τα ηλεκτρονικά. Μπορείτε επίσης με το Google Keyword Tool να δείτε πόσο «ανταγωνιστικά» είναι συγκεκριμένα keywords, δηλαδή πόσοι διαφημιζόμενοι κάνουν bid στις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Μην ξεχάσετε να επιλέξετε Γλώσσα: Ελληνικά και Χώρα: Ελλάδα!

Σε γενικές γραμμές πάντως, η καλύτερη συμβουλή για τη δημιουργία μιας καλής λίστας keywords είναι: “Go for the long tail”. Με άλλα λόγια, όσο πιο συγκεκριμένα είναι τα keywords μας, τόσο πιο φθηνά θα είναι και τόσο μεγαλύτερο conversion θα έχουν. Π.χ. Το keyword “Pentax K200D” θα είναι φθηνότερο και καλύτερο από το keyword “Digital Cameras”. Βέβαια θα έχει μικρότερο traffic, αλλά αυτό μπορούμε να το αντισταθμίσουμε δημιουργώντας μια μεγάλη λίστα με πολλά keywords/προϊόντα. Τέλος, μην ξεχνάτε για τα βασικά keywords να χρησιμοποιήτε όλα τα δυνατά match types (broad, phrase, exact), όχι μόνο το broad!
3. Δημιουργία καμπάνιας στο Google Adwords: Testing time!

Αφού δημιουργήσουμε τα δημιουργικά για την καμπάνια μας (στα οποία πρέπει να προσέξουμε πάντα να περιλαμβάνουμε κάποιο “call to action” που θα προτρέπει το χρήστη να κάνει μια συγκεκριμένη ενέργεια που θέλουμε) είμαστε έτοιμοι να ανεβάσουμε την καμπάνια στο Google.

Πριν το κάνουμε αυτό, πρέπει να σιγουρευτούμε ότι μπορούμε να αναλύσουμε τα αποτελέσματα με διεξοδικό τρόπο. Ο καλύτερος (αλλά ίσως και πολυπλοκότερος) τρόπος είναι να αντιστοιχίσουμε κάθε keyword μας με ένα ID το οποίο θα προσθέσουμε στο affiliate URL ως SubID. Μετά χρησιμοποιώντας το SubID report του Linkwise Affiliate Network θα μπορούμε να παίρνουμε στατιστικά πωλήσεων για κάθε keyword ξεχωριστά.
4. Υπολογισμός bid strategy: Conversion, EPC κ.α.

Ο υπολογισμός του bid είναι πολύπλοκη υπόθεση, αλλά στην απλή του μορφή θα πρέπει να έχουμε υπόψιν ότι το μέσο κέρδος ανά 100 κλικ πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσο με το κόστος που πληρώνουμε για 100 κλίκ. Για παράδειγμα, αν το μέσο conversion ενός keyword ή adgroup είναι 1%, η μέση παραγγελία είναι 100ευρώ και η προμήθεια είναι 10%, τότε κάνουμε μια πώληση ανά 100 κλικ από την οποία λαμβάνουμε 10 ευρώ. Άρα πρέπει να πληρώνουμε το πολύ 0.10 ευρώ ανά κλικ ώστε να μην ξεπερνάμε τα 10 ευρώ ανά 100 κλικ. Αν το μέσο CPC μας είναι λιγότερο από 0.10 ευρώ, έχουμε κέρδος.
5. Συνεχής ανάλυση & βελτιστοποίηση

Σε τακτά χρονικά διαστήματα (χωρίς όμως να μας πιάνει πανικός!) πρέπει να κοιτάμε τα αποτελέσματα της καμπάνιας (κόστος, πωλήσεις κλπ) και να κάνουμε αλλαγές με βάση τα όσα εξηγήσαμε παραπάνω. Μην βιάζεστε να απορρίψετε ένα keyword αν δεν κάνει αμέσως μια πώληση, αλλά μην διστάσετε να το σταματήσετε αν δεν πουλάει μετά από αρκετά κλικ. Ένας αρκετά γενικός κανόνας στο Αffiliate Μarketing είναι αυτός των 100 κλικ. Αν ένα keyword δεν κάνει πωλήσεις μετά από 100 κλικ, το σταματάμε. Βέβαια υπάρχουν κι εδώ εξαιρέσεις, ανάλογα με την περίπτωση.

πηγή: Linkwise

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου